لوله کشی درجه یک ( استخر )

          فیلتر دیاتومه :

          نام این نوع فیلتر برگرفته از خاکی به همین نام است که با عنوان خاک سیلیس (درواقع خاک حاصل از پوسته سیلیسی گیاهان دریایی است) نیز شناخته می‌شوند که قابلیت جذب ذرات تا حدود ۵ میکرون را نیز دارند. این فیلترها راندمان بالایی نسبت به انواع دیگر دارند اما شاید دلیل اصلی رایج نبودن استفاده از آن‌ها همین خاک سیلیس باشد، زیرا مطالعات مختلف احتمال سرطان ‌زا بودن این خاک برای انسان را گزارش کرده¬اند.

 


          آشنایی با فیلترهای دیاتومه برای آب استخر :


          عملکرد این فیلتر در مقایسه با دیگر فیلترها چگونه است؟

          قطر دانه‌های فیلتر شنی بین 40 تا 100 است، که بیش‌تر آشغال‌های بزرگ استخر را تصفیه و قطر دانه‌های فیلترهای کارتریجی 10 تا 25 میکرون است که بسیار کارآمدتر است. در مقابل، فیلترهای دیاتومه می‌توانند آشغال‌هایی با قطر 3 میکرون را نیز از آب تصفیه کنند که با چشم غیر مصلح قابل‌دیدن نیستند. درنتیجه اگر از فیلترهای دیاتومه استفاده کنید آب استخر شما بسیار زلال‌تر خواهد بود

 

 

          فیلتر دیاتومه هرچند وقت یک‌بار نیاز به تعویض دارد؟

          تعویض ماهیانه این فیلتر برای تمیز نگه‌داشتن آب استخر کفایت می‌کند. هرچند اگر استفاده از استخر زیاد باشد، تعویض فیلتر باید در مدت زمانی کوتاه‌تری صورت گیرد.


          چطور می‌توان تشخیص داد که زمان تعویض فیلتر رسیده است؟

          در طی زمان استفاده از این فیلتر، چربی‌ها و آشغال‌های موجود در استخر در فیلتر تجمع می‌کنند. زمانی که فیلتر به این حالت رسید و پر از آشغال شد نیاز به تعویض دارد


          برای تصفیه کامل آب استخر، فیلتر باید چه مدت‌زمانی کار کند؟

          برای عملکرد مناسب در هر شبانه ‌روز به مدت هشت ساعت فیلتر باید کار کند.

 

 

          فیلتر کارتریجی یا دیاتومه؟

          از لحاظ میزان تمیز کردن آب، فیلتر دیاتومه عملکرد بهتری نسبت به مدل کارتریجی دارد، اما در عوض به مراقبت و صرف هزینه بیش‌تری نیاز است. بنابراین در زمان انتخاب باید بدانید که به دنبال تصفیه بهتر آب هستید و یا به دنبال نگهداری و سرویس کم‌تر.


          شیر شستشوی برعکس فیلتر چیست؟

          یکی از ویژگی‌های این نوع فیلتر این است که قابلیت پاک‌سازی آب در جهت عکس ورود آن را ممکن می‌کند، و باعث از هم پاشیدن آشغال‌های فشرده‌شده و تجمع کرده در فیلتر می‌شود.


          چه زمانی لازم است فیلتر را شستشوی برعکس داد؟

          جواب این سوال به این عوامل مختلفی بستگی دارد. مثلاً اینکه چه تعداد شناگر از استخر استفاده کرده‌اند، پمپ استخر چه سرعتی دارد، سایز فیلتر چقدر است و

 

          فیلتر کارتریجی :

          فیلترهای کارتریجی نیز شرایط نگهداری ساده‌ای دارند و بیشتر زمانی مؤثرند که از آن‌ها برای استخرهای خیلی بزرگ استفاده نشود. جنس آن‌ها نوعی پلی‌استر است و به الیاف پارچه‌ ای شباهت دارد که در فیلترهای یخچالی نیز مشابه آن را می‌بینیم.

           ویژگی مهم آن‌ها جداسازی ذرات تا ۱۰ میکرون و نیز عدم نیاز به بک¬واش (در ادامه مطلب درباره آن صحبت شده) است که سبب کاهش مصرف آب نیز می‌شود بااین‌حال گران‌تر بودن آن‌ها نسبت به فیلتر شنی و نیز امکان استفاده در تعداد دفعات کمتر از فیلتر شنی، جزو دلایل ترجیح افراد به استفاده نکردن از این نوع فیلتر است.

 

 

جارو اسکیمر

جاروهای مخصوصی به نام جاروی اسکمیر تولید و در بازار موجود

می باشد که با توجه به نوع کاربری آنها توسط شرکت های متفاوت در

ا نواع دستی، رباطی و برقی تولید و ارائه می گردد.

این نوع جاروها دارای توری مخصوص بوده که ذرات معلق و زباله های موجود در آب استخر را جمع کرده و باعث شفاف و زلال سازی آب استخر می گردد.

 1- جارواسکیمرنوع دستی : توسط خود کاربر مورد استفاده قرار میگرد.

 2- جارواسکیمرنوع برقی : به لبه ی استخر وصل شده وبه مرور تصفیه آب را انجام می دهد

 3- جارواسکیمرنوع رباطی : نیز به صورت خودکار و اتوماتیک در کف استخر قرار میگیرد و عمل پاکسازی و نحوه تصفیه آب استخر صورت

می گیرد اساس کار این رباط به این صورت است که با حرکت در کف استخر آب موجود را در بدنه خود برده و سپس از درچه های دیگر آب

تمیز و تصفیه شده را به محیط استخر باز می گرداند.

 

 

          تجهیزات موگیر استخر

برای کارکرد مناسب پمپ ها باید یک موگیر استخر پیش بینی کرد که کارش گرفتن مو، نخ، پارچه و … باشد. برای این منظور یک شبکه آشغال گیر قبل از پمپ نصب می گردد.

جنس سبدهای آشغال گیر باید از مواد مقاوم نسبت به زنگ زدگی بوده و به راحتی قابل تمیز کردن باشد این سبدها به صورت کشویی ساخته می شوند.

فیلترها نیز قابلیت گرفتن ذراتی را که آشغالگیر جذب

می کند دارا هستند ولی به علت اینکه تمیز کردن آنها از اینگونه مواد خارجی دشوارتر است از آشغال گیر قبل

از پمپ استفاده می شود

 

 

          با استفاده از موگیر استخر می توان رشته های بلند مو و پارچه را پیش از آنکه وارد پمپ شوند از آب جدا نموده و در نتیجه پیچیده شدن رشته های مو و پارچه به دور پروانه جلوگیری کرد


          مو و پارچه و اجسامی از این قبیل که در آب معلق هستند باید قبل از رسیدن به پمپ ها از آب جدا شوند. موگیرها به دلیل ساختمان ساده و نظافت آسان همچون غربال سبدی شکل این اجسام را در مسیر جریان جمع آوری می کند.

          قطر سوراخ های غربال داخل دستگاه باید حداکثر ۳تا ۴ میلیمتر و مجموع مساحت آنها برای غلبه بر افت فشار حداقل ۱۰ برابر مساحت مقطع لوله ورودی باشد

                    در دو طرف موگیر باید شیر فلکه ای نصب کرد تا هنگام تمیز کردن آن مانع جریان آب به داخل موگیر شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد